Saturday, September 26, 2009

K3-VE2

Korang paham tak tajuk entry kali ni?
haa..kan aritu aku dah ckp nak bagitau ape dah jadik kat kereta aku kan?

skang aku kotakan janji aku tu,aku bagi korang tgk ape maksud aku ngan K3-VE2 tersebut..


haa..ini la yg aku maksudkan..jantung kete aku dah ditukar..tp takde turbo la..
cukup la dgn ape kuasa yg ade kat enjin nih..
kat bawah ni aku sediakan spec enjin ni utk tatapan korang..



Displacement, cc: 1297
Engine model: K3-VE2
Max.power (Net), kw(PS)/rpm: 110 ps (80.91 kw) / 7000 rpm
Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm: 12.8 kg*m (125.53 N*m) / 4400 rpm
Power density: 7.73
Engine type: Water cooling serial 4 cylinder DOHC16 valve
Engine information: Horizontal ranging
Fuel system: EFI (electronic fuel injection)
Turbocharger: No
Fuel type: Unleaded premium gasoline
LEV system (Low emission vehicle): Yes
Compression ratio: 11
Bore, mm: 72
Stroke, mm: 79.7
Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km: 5.6
Fuel consumption at 60 km/h, l/100km: n/a

2 comments:

Obat penyakit stroke Alami said...

terima kasih untuk infonya

yuswari said...

salam..bro taw x kat mana blh tuning ecu utk enjin ni? tq